Otin näkökulmaksi Mystery shopping-tehtävään tuotteen
palautuksen, sillä olen juuri ostanut Prismasta henkilö vaa’an joka ei toimi.
Prisman nettisivuilla luvataan:
1 Prisma on edullinen perhemarket
Prisma on S-ryhmän perheystävällinen hypermarket, jossa on
pysyvästi edullinen hintataso ja monipuolinen tuotevalikoima. Prismassa voit
hoitaa kaikki kodin hankinnat yhdellä kauppamatkalla. Laajan elintarvike- ja
päivittäistavaravalikoiman lisäksi Prismasta löytyy kattava tarjonta kodin,
vapaa-ajan ja pukeutumisen tuotteita. Myymälöiden valikoimissa on noin 11
000 – 20 000 päivittäistavaratuotetta, ja kaikkien tuotteiden määrä on
keskimäärin 60 000.
Prisman toiminta on suunniteltua sinua varten.
Myymälään tuleminen ja liikkuminen myymälässä on tehty helpoksi.
Toimipisteemme sijaitsevat keskeisillä paikoilla, hyvien liikenneyhteyksien
varrella. Pysäköintitilaa on runsaasti. Isot ja selkeät myymälät, laaja
valikoima, opasteet ja esillepano tekevät ostosmatkastasi helpon ja mukavan.
Myymälöiden yhteydessä on usein myös erikoisliikkeitä ja muita oheispalveluja
kuten ravintola, kahvila, polttoainepalvelu tai puutarhamyymälä. Jokaisessa
Prismassa on lisäksi asiakaspalvelupiste, jossa voit hoitaa esimerkiksi
asiakasomistajuuteen ja S-pankin asiakkuuteen liittyviä asioita.
2 Palvelu
Tuotteiden takuu- ja huoltoasioissa ota
yhteyttä sen Prisman infoon, josta olet ostanut tuotteen. Ole hyvä ja ota
tuotteen takuukuitti mukaan. Prismassa on asiakaspalvelupiste, Prisman
info, jossa voit hoitaa asiakasomistaja- ja S-pankkiasioita.
Asiakas voi halutessaan vaihtaa tai palauttaa Prismasta ostamansa,
käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen 14 vrk:n sisällä ostamisesta mihin
tahansa Prisma-ketjun yksikköön, mikäli kyseinen tuoteryhmä on tämän Prisman
valikoimissa. Poikkeuksena ovat aletavarat sekä tuotteet, joita ei
hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida vaihtaa (esim. alusvaatteet,
sävytetyt maalit).
Palautukset hoidetaan Prisman neuvonnassa. Ole hyvä ja ota kuitti
mukaan.
Eli ei oikeastaan luvata mitään
tarkkaa palautuksesta, katsotaan kuitenkin mitä tapahtuu...
Parkkipaikat olivat täyteläiset, paikkoja on runsaasti
mutta myös asiakkaita, sillä parkkipaikat ovat koko Sellon asiakkaiden
käytössä.
Myymälä on iso. Selkeyttä on minun vaikea arvioida, jo
kauan kaupassa asioineena, mutta siinä voisi olla parantamisen varaa, ensikertalaisen
silmin ajatellen Valikoima on laaja ja opasteita on löytyy kartan ja hyllynumeroiden sekä ruokaryhmien nimikylttien muodossa. Esillepanoja on
kiitettävästi ja erilaisille asiakkaille on erilaisia huokuttimia, aleja niistä
kiinnostuneille, uutuksia ja erikoistuotteitta löytyy runsaasti kokeilemisen
intoisille, sekä tietysti tutut ja turvalliset perustuotteet ruutineiden
sujuvuutta arvostaville.Siisteydessä on parantamisen varaa ja käytäviä tukkivat
myyjät isoine rullakkoineen ja kärryineen, joista tavaraa hyllyttävät.
Itse suunnistin kuitenkin suoraan Info-pisteeseen, sillä
asiointini syynä oli tuotteen, henkilövaa’an palautus. Olin sen edellisellä
viikolla kyseisestä Prismasta ostanut, mutta tuote ei koskaan lähtenyt
toimimaan.
Info-piste oli ystävällinen ja asiallinen, (tosin
ruuhkainen ja jouduin jonottamaan)mutta totesi olevansa kykenemätön tekemään
asialle mitään ja lähetti minut osastolle, josta kyseinen tuote on hankittu.
Osastolta löytyi myyjä, joka otti asian heti
käsittelyynsä. Tutki tuotteen, huomasi ettei toimi ja kysyi heti haluanko rahat
takaisin vai uuden tuotteen. Halusin rahat takaisin, pettyneenä tuotteeseen.
Yllätyksekseni myyjä ei edes yrittänyt tarjota minulle uutta vastaavaa tuotetta
tai muuta, vaan suoraan täytti lomakkeen, jolla kuulema saisin rahat takaisin
info-tiskiltä. Myyjä siis ei ehkä ollutkaan niin paljon myyjä kuin
asiakaspalvelija. Asiakaspalvelun hoiti hyvin mutta mitään ei minulle kyllä
myyty. Tässähän oli ollut hyvä tilaisuus yrittää myydä vaikka kalliimpi malli, tai ainakin vakuuttaa ottamaan tuote tilalle.
Ja niinpä palasin taas tutulle Info-tiskille, jos
minulle ystävällisesti annettiinkin rahat takaisin. Rahoja kohdeltiin kunnioittavasti, ne laskettiin
minulle käteen, tarkistaen oikean määrän ja minulta otettiin allekirjoitus sekä
puhelinnumero.
Prisman nettisivujen lupaukset suurin piirtein
toteutuivat. Palautus kuittia vastaan toimi moitteettomasti, tosin olikohan
tarpeellista juoksuttaa minua osaston ja infopisteen välillä vai olisiko
info-piste voinut tosiaan hoitaa koko asian. Jos minulla olisi ollut kova
kiire, olisin ehkä hieman harmistunut tästä edes takaisin viipottamisesta.
Prisman nettisivuilla annetaan kuva ja lupaus koko
perheen edullisesta hypermarketista, josta samalla ostosreissulla löytyy kaikki
tarvittava. Tämä lupaus täyttyy mukavasti, Prisma on edullinen ja valikoima on
laaja.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti