perjantai 5. huhtikuuta 2013

Pettynyt asiakas- miten korjaisin tilanteen

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6678071

Keskustelua, jossa ensin pettynyt asiakas valittaa menneensä mainoslehden tarjouksen perässä liikkeeseen, jossa tuotetta ei ollutkaan ja myyjä ei tiennyt asiasta mitään.
 Jotkut keskustelijat laittavat syyn asiakkaan niskoille ja kuulema mainoslehden lukijalla on vastuu siitä uskooko mainoksia vai ei, mutta itse olisin yrityksenä halunnut jättää positiivisen kuvan asiakkaalleni.
 Useat asiakkaat tulevat mainosten perässä ja jos koko ajan sitten myydään vain eioota, toiminta ei kannata pitkään. Harva asiakas, joka tulee ostamaan alennustuotetta on iloinen joutuessaan ostamaan kalliimman vaihtoehdon, tai näkemään vaivan mennäkseen toiseen liikkeeseen. Itse korjaisin ainakin ensin mainonnan vastaamaan todellisuutta( ja mainokseen selkeästi tieto siitä että tuotteita rajattu määrä) ja sen jälkeen jos kuitenkin esim. tarjoustuote pääsisi loppumaan, pitäisin huolta että jokainen myyjä osaa kertoa tarkasti mikä on tuotteiden tilanne, milloin tulee lisää, milloin on loppunut ja mitkä ovat asiakkaan vaihtoehdot tulla palvelluksi liikkeessämme. Myyjien asenne vaikuttaa tässä paljon, saavatko asiakkaan vakuuttumaan että ovat oikeasti pahoillaan ja että kyse ei ole siitä että asiakas on tullut huijatuksi vaan oikeasti kurjasta sattumasta että tuotteet ovat olleet niin haluttuja.

1 kommentti:

  1. Ikävä tapaus. Ja vielä ikävämpää oli tuo keskustelupalstan kommentointi...

    VastaaPoista